Svindlande höjder av Emily Brontë
Oskuldens tid av Edith Wharton
Kärlek i kolerans tid av Gabriel García Márquez
The map of love av Ahdaf Soueif
Den bortglömda konsten att bevara en hemlighet av Eva Rice
Eskil (riddaren av syrénbersån) av Gunilla Linn Persson
Tidsresenärens hustru av Audrey Niffenegger
Kejsaren av Portugallien av Selma Lagerlöf
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda
Ett år av magiskt tänkande av Joan Didion
Kärlek utan gräns av Scott Spencer
Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer
En sorts kärlek av Ray Kluun
No och jag av Delphine Vigan
Kände mig genast som världens mest okultiverade när håg insåg att jag inte läst någon bok på din lista.
Ja, för de böcker som jag har läst är ju så otroooligt kultiverade! Ironi, ironi.